zondag 30 augustus 2009

Mijn eerste homemade luiertaart...

diaper cake

Cakes en taarten bakken doe ik wel vaker maar een luiertaart was nieuw voor mij. We wisten niet wat het zou worden dus heb ik gekozen voor appeltjesgroen; de favoriete kleur van onze schone zus en de kleur v/d babykamer en vrij eenvoudig en elegant(!) want ze is niet zo van de tierelantijntjes, kantjes en bandjes. Het liefst had ik een roze gemaakt maar ja wie wist dat ik daar 4 dagen de tijd voor had! Ik dacht baby geboren en hup erheen, deze stond al 3 weken te pronken op tafel. Eigenlijk is het niet al te moeilijk maar je moet wel even vouwen en alle andere cadeautjes en linten bij de hand hebben. Ik heb nog een piepklein kaartje in de vorm van een jurkje (6 x 8 cm) erbij gedaan in een piepklein envelopje van muziekpapier, zo schattig. Helaas ben ik vergeten een foto van het geheel te maken. Ik heb een poosje terug 4 jurkjes gemaakt en daar had ik nog een foto van.

Kaartje met de grote rozen en kantafwerking (links) aan de luiertaart gehangen...

card baby dress

folie erom en gemaakte babykaart met roze lintje on top...

vintage baby card

Het kaartje heeft nog wat roze glitter gekregen en de randjes bewerkt met roze chalk


achterkant vintage baby card
tekst "twinkle, twinkle in your eyes, are you an angel in disguise?"
back vintage baby card


Het bestekje heb ik ook ingepakt deze gaat boven op...

kinderbestek

een van deze heerlijk zachte rozen fleece plaids...

rozen plaid

Maandagavond naar Hoogwoud gereden voor ons kraambezoek. Ze was in het echt net zo mooi als op de foto's. En zo klein! Maar aangezien ik inmiddels zelf een geroutineerde kraammoeder ben van 4 nestjes teckelpups viel het wel weer mee dat kleine. Onze pups passen op 1 hand wanneer ze geboren worden...

Le petit chien de chasse pup, D nest 1 dag oud

teckelpup

Voor iedereen die ook eens een luiertaart wil 'bakken' een goede uitleg van Susie Stamp a lot en ook een mooie maar iets anders Saucy's sprinkles Voor wie graag een video instructie bekijkt
Tik maar eens diaper cake in en zoek op afbeeldingen, je krijgt dan de meest fantastische Amerikaanse creaties te zien.

3 opmerkingen:

basiclabelSweden zei

Wat een schatje, hiervan smelt je toch helemaal.

Fijn weekend

Hannekie(Sisterly) zei

wat leuk zeg. ga ik zeker onthouden en anders roep ik wel even om hulp.... ik vind alles even prachtig, en dat puppy....oooo zo lief
gr hannie

De Ruijsbroekjes zei

Wat een mooie taart,en die kaartjes zijn echt schattig! Moet geweldig zijn om ziets te krijgen !