zondag 4 oktober 2009

Pink Ribbon

Oktober borstkanker maand

1 op de 8 vrouwen krijgt in haar leven borstkanker... Dat zijn schrikbarende cijfers he. Gezonde vrouwen én mannen bewust maken van (het risico op) borstkanker, dat is in een zin het hoofddoel van de stichting Pink Ribbon. Deze stichting kan niet zonder donaties en fondsen en vraagt daarom deze maand extra aandacht voor haar bijzondere werk. Je kunt natuurlijk vriendin worden van Pink Ribbon door €25.- over te maken, deze maand het magazine kopen of bijv een geluksarmbandje t.w.v. €9.95!

Ook het KWF kankerbestrijding heeft deze maand een speciale actie, zij laten elk jaar een armbandje ontwerpen door een BN-er en dit jaar is dat Daniële Overgaag. Je kunt deze hier bestellen, of kopen bij DIDI, Ici Paris Xl , Hunkemöller en een groot aantal DA fillialen. De opbrengst gaat naar Pink Ribbon. Dit armbandje kost 2.99. Ook DOEN dus!

Wat een goede actie van Lili M op haar blog: support pink ribbon give away! Post je reactie en voor elke 10e post verloot zij er eentje!

Mijn tante kreeg dit jaar borstkanker en zit nu midden in de preventieve chemo behandeling, na de operatie en bestraling. Het is zo'n lief, sterk en zo gezond mens, zo eentje die nooit wat heeft maar met een heel gezond sterk lijf, zo zie ja maar weer. Je voelt je als buitenstaander zo machteloos en ik hoop haar en iedereen die ermee te maken heeft of krijgt een klein beetje te steunen door o.a. Pink Ribbon te steunen, te doneren en er een klein beetje aandacht aan te besteden op mijn blog...

Ik heb zelf Hodgkin gehad toen ik 16 was en ben dus ook niet gespaard gebleven en er zijn al diverse bekenden en familieleden aan een verschillende vorm van deze ziekte overleden. Door bestralingen van mijn thorax (borstgebied) heb ik een verhoogde kans op o.a. borstkanker en daardoor ieder jaar een verplichte controle. Wat ik helemaal niet erg vind, alhoewel het ieder jaar weer best kriebels in de buik geeft. Dus ja, ik voel me betrokken en ik weet hoe het voelt om het zelf bij je te dragen, te vechten en geliefden te verliezen...

Laat zien dat je Pink Ribbon steunt haal hier een badge op voor je Blog

3 opmerkingen:

t brocante sfeertje zei

Ja t is echt zo vreselijk zo veel mensen die hiermee te maken hebben.Bij mijn moeder werdt n paar maanden geleden ook borstkanker gevonden gelukkig is t uit haar lijf en is ze klaar met bestraling.Mijn nichtje heeft het in 2 borsten en zij heeft chemo om het te laten slinken en dan pas kan ze geopereerd worden.Gezondheid is n belangrijk goed!Groetjes,Ingrid

Tuur zei

Helaas van heel dichtbij ook meegemaakt...het heeft heel lang mijn dag gevuld misschien dat ik het daarom voor me uit schuif maar de maand oktober is voor mij een maand van weer nadenken...

Ineke Original zei

Het gaat niet altijd fout. Ik ben een overlever (12 jaar vrij)
Veel sterkte allemaal. Wees goed voor jezelf.

veel liefs,
Ineke